top of page

האם אנחנו דוחים?! :)

  • תמונת הסופר/ת: Ofra Guryon
    Ofra Guryon
  • 21 בנוב׳ 2021
  • זמן קריאה 1 דקות

אני כל כך מתוסכלת. את הכנת הדוח למנכ"ל דחיתי כבר פעמיים, שוב לא קיימתי את פגישת עבודה השבועית עם העובד שלי כי יש לי משהו יותר דחוף עכשיו, וניירת של העבודה? משעמם לי מידי אסדר מחר...

האם זה נשמע לכם מוכר?

ברור.

זה קורה לכולנו בבית אבל גם בעבודה ויש לזה שם מקצועי: קוראים לזה דחיינות!

יש לי בשורות טובות בשבילכם. אתם לא לבד כולנו דחיינים בדרך זו או אחרת.

אנחנו דוחים משימות שקשה לנו להתמודד איתם אך גם משימות שגורמות לנו הנאה וסיפוק.

אז למה זה קורה? בעיקר בגלל העובדה שאנחנו מוצפים במשימות, מטלות והחלטות חשובות שעלינו לקבל.

עודף האינפורמציה גורם לנו לבלבול, לחץ ולחוסר עשיה והמנעות.

דחיינות היא לא תכונה מולדת ואפשר לסגל לעצמנו הרגלים חדשים שיעזור לנו להתמודד עם הדחיינות בעבודה.

שיטה קלה להגדלת התפוקות והקטנת הדחיינות היא להגדיר משימות תחומות בזמן תוך כדי פריטת המשימות לצעדים קלים לביצוע כי כשיש לנו מטלות קטנות קל לנו יותר לבצע אותן.

בקובץ אקסל פשוט הכניסו בטורים את המשימה ואת כל השלבים לעשותה. הוספיו ליד גם תאריך ושעה לביצוע.

כעת הכניסו כל שלב במשימה ליומן שלכם והתייחסו אליה ממש כמו אל פגישה חשובה עם המנכ"ל!!

אנחנו זוכרים משימות כחיוביות כאשר אנו מקבלים תגמול הולם עליהם לכן בסיום כל אחד מהשלבים סמנו סמיילי קטן וכשתסיימו את המשימה כולה פנקו את עצמכם במתנה קטנה- הפסקת קפה עם חבר, שוקולד שווה ששמרתם לכם במגירה וכו'.

ואחרון חביב, ראש השנה בפתח זהו זמן לחשבון נפש מה הספקנו ומה השארנו ודחינו למחר.

שנת תשע"ט כבר מתחילה בידנו להפיק ממנה את המירב ולהפוך את המחשבה למעשה בכל יום מחדש!

שלכם,

עופרה


ree


 
 
 

תגובות


bottom of page